Elven Live

Gondoltál már arra, miért történnek csodálatos események a világon? Vajon Isten keze van a dologban? Vagy valami különleges és egyedi anomáliák lennének? Azt tudjuk, habár az ember az űrt is kutatja, önteltségében elfelejtette, hogy mennyi minden felfedeznivaló van a bolygón. A csodálatos jelenésekre és lényekre vadászik, mert ösztönösen fél attól, amit nem ismer és szeretné megismerni. Játékunk olyan különleges lényekről szól, akik a csodák fő forrásai a Földön. Ott élnek az erdőben, a hegyekben, a pusztákon kint a vadonban. Vannak köztük modernizálódottak is, akik bemerészkednek az emberlakta városokba és ügyes álcával beépülnek az emberi társadalomba. Van egy fura ismerősöd, barátod? Különleges dolgok történnek veled a közelében? Nem árt odafigyelni, hátha ő is olyan mesebeli csodás teremtés, akinek az ereje a természet felett áll. Az álmok kora még nem járt le, rajtad a sor, hogy beteljesíts az álmodat!

Röviden a Shingocom élő szerepjátékról

Egy olyan társasjátékról van szó, ahol a játékosok egy fikcionális setting szereplőit játsszák el közösen egy valós helyszínen, amolyan improvizációs előadás keretében, . A játékosok vegyíthetik a verbális és tettleges megoldásokat a történet végigviteléhez. A játékhoz be lehet öltözni, ez különleges bónuszokat ad az adott játékosnak. A játékosok karaktert játszanak el, akit továbbvihetnek más történet arcokba is ezzel fejlesztve fikciónális személyüket. A játék vezetője a Dragon Lord, akinek feladata a kaland megtervezése, irányítása és maga a játékvezetés (döntőbíró). A DL-nak megfelelően felkészültnek kell lennie, különben nem halad a történet tovább. Nem árt, ha előre megtervezi pár staff taggal, akiknek a feladata nemcsak a tervezés, hanem a játékosok segítéséért és a nem játékos karakterek eljátszásáért is ők felelnek.

Karakteralkotás

Felébredtél a több ezer éves álomból és segítsd vagy éppen kínozd a környezetben élő más tündéket, embereket, mágikus lényeket vagy állatokat. A tündéknek manapság márcsak 4 fajtája létezik. Ez a négy faj többé-kevésbé kedveli egymást és attól függően kit választasz alakul ki a helyed és rangod a közösségben. Különböző tulajdonságaid és képességeid lehetnek ettől függően. Tulajdonságok (30 pontot tudsz elosztani ezek között): Állóképesség, Támadás, Spirituális erő, Ügyesség, Akaraterő, Szépség. A képességeket megtalálod a fajok leírásánál.

Az Elven Liveben a tündék közösségekben és azon belül klánokban élnek, akiket egy lady vagy lord vezet, ork esetében ez a törzsfőnök feladata. Fontos a karakterek közötti hierarchia. A következő foglalkozásokat vállalhatod el: Lady/Lord/Törzsfőnök, Lelkész/Druida/Boszorkány/Sámán, Harcos, Vadász Fegyverkovács, Orvos/Szanitéc, Szakács.

Az Elven Liveben nagyrészt rejtőzködniük kell az emberek elöl, de ha valakit a bizalmukba fogadnak, képesek megmutatni neki a valódi alakjukat. Ez több problémát is felvet. Ha a klán bajba kerül emiatt, akár ki is zárhatják az illető emiatt. Érdemes megismerkedni a klánod többi tagjával mielőtt az emberek világába mész. Amint elhagyod a biztonságot nyújtó erdőt, pusztát, barlangot vagy éjszakai klubot, máris eljutottál ki tudja hová.

Lássuk a fajokat!

Zöld tündék

A legritkábban előforduló tündék, az erdő titokzatos és misztikus lakói. Tisztelik és szeretik a természetet és irtóznak minden mesterségestől. Különösen érzékenyek a nem természetes módon teremtett anyagokra. Már évezredek óta szolgálják a természetet, nem úgy mint többi testvéreik, akik beköltöztek a civilizáció által hozott városokba. Konzervatívak, de nagyon segítőkészek. Ha egy szerettük bajba kerül, szembeszállnak a legnagyobb gonosszal is. Külsejükre jellemző a vörösbarna haj és kék vagy zöld szemek. Fülük hosszabb mint testvéreiké és nekik a legjobbak az érzékszerveik.

Istenük: Lumenia, a Természet Anyja. Alakváltó istennő, van hogy vöröshajú driádként jelenik meg a hozzá fohászkodó előtt, de van hogy gyámoltalan öregasszonyként.

Ő ruházta fel a zöld tündéket a gyógyítás képességével. Szent állata a szarvas. Arra tanítja híveit, hogy harmóniában kell élni a természettel.

Faji Tulajdonságmódosítók: Állóképesség: +3 Ügyesség +3 Szépség +4

Előnyök: A természetben könnyedén mozognak, kiváló nyomfelismerők és az erdő fái között érzik igazán otthon magukat.

Hátrányok: A mesterségestől való paranoid természetükön kívül az hogy nem vállalhatnak olyan mesterséget, ami a természettől idegen.

Kezdeti adományok: Regeneráció (Lumenia áldása), Telepatikus kapcsolat bármilyen élőlénnyel (A természet nyelve), Vadászat szakértelem.

Arany tündék

A tündék között élő arisztokraták, a legerősebb tündék a földön. Elképesztő erejű halhatatlanok, akiket valaha istenként tisztelték az emberek. Hatalmuk megcsappant az utóbbi időben, kezdik megszokni a körülöttük lévő emberi társadalmat és a nagy fényűzésben elpuhultak. Azért mágikus erejük még mindig nagy és ezt használják is nemcsak segítség gyanánt, de könnyen manipulálnak embereket a szavaikkal. Gyakran öntelten viselkednek és szűklátókörűek. Nem szeretnek a természetben élni, bár tisztelik azt, félik is egyben. Jellemző ismertetőjelük a tündéken belül, hogy magasabbak minden fajtársuknál, szőke és igen selymes hajjal rendelkeznek és aranyló szemekkel. A szellemi megvilágosodást elért tündéknek nincs pupillája. Ők képesek a puszta tekintetükkel megölni bárkit és bármit.

Istenük: Elendia, a szerelem és a szabadság istennője. Végtelen mágikus erővel és kivételes szépséggel áldotta meg gyermekeit. Aranycsillámok övezte fiatal dáma alakjában jelenik meg hívei előtt. Szent állata a macska. Idealizmusra és a különlegesség tiszteletére tanítja gyermekeit.

Faji Tulajdonságmódosítók: Spirituális Erő +4 Szépség +5 Akaraterő +1

Előnyök: Rengeteg tudnak az emberek világáról, így könnyen beépülnek. Sokkal barátságosabbak és talpra esettebbek mint a többi tünde.

Hátrányok: Szervezetük meglehetősen érzékeny a méregre, betegségekre, valamint a gonosz erőkre. Könnyen elcsábulnak a rossz útra és fekete tünde vagy mutáns ork lesz belőlük.

Morál: Semleges

Kezdeti adományok: Egy mágia ág ismerete alapszinten (föld, levegő, víz, tűz), Diplomácia szakértelem, Alakváltás (felveheti 3 tetszőleges állat alakját –szárazföldi, vizi, repülő- mindegyikből egyet)

Ében tündék

Olyan arany tündék, akik beleőrülve a halhatatlanságukba a káosz befolyása alá kerültek és gonosz démonokkal kerültek kapcsolatba. Saját társaik és más élőlények kínzásában lelik örömüket, nem ismernek kíméletet, mindent megtesznek, hogy jól érezzék magukat. Természetüknél fogva gonoszak és ezt éreztetik azokkal is, akikkel kapcsolatba kerülnek. Külső ismertetőjegyük az ezüstös vagy fehér hajuk, vörös vagy sötét barna szemük és vértől bűzlő arcuk. Akármennyire is sötétek, ők is a tündetársadalom tagjai és a zöld tündéken kívül mindenki megtűri őket. Általában szerencsejátékbarlangban vagy illegális kutyaviadalokon tengetik idejüket.

Istenük: Khaled, a halálhozó. Véreskezű sötét isten, akihez több mint 10000 éve fohászkodnak az univerzumban. Imádja ha érte kínoznak, gyilkolnak vagy lelkileg, testileg megnyomorítanak másokat. Szent állata a pók. Az ében tündék képesek is harcba hívni Khaled teremtményeit.

Faji Tulajdonságmódosítók: Akaraterő +4 Szépség +2 Támadás +4

Előnyök: Sötétben nagyon jól harcolnak, jól tűrik a fájdalmat, sőt élvezik, ha bántják őket ellenségeik.

Hátrányok: Gyakran fordulnak tiltott mágiához és technikákhoz, amelynek következtében meghalhatnak (eléggé könnyen)

Morál: Gonosz

Kezdeti adományok: Tiltott idézés (képes megidézni fekete özvegyet, jégdémont vagy pokolkutyát hogy az oldalán harcoljon), Mazohizmus (jobban tűri a sebzést mint más tündék és bónuszokat kap a bekapott ütésekért)

Orkok

Ezek a fura lények, habár nem látszanak tündének, valaha tündék voltak, akiket perverz mágiával eltorzítottak, és emberekkel keveredve orkokká alakítottak. Ők a tündetársadalom kitaszítottjai. Mindenki megveti és gyűlöli őket, de őket ez egyáltalán nem zavarja, sőt keresik a konfliktust az elit arany tündékkel és maradi zöld tündékkel. Imádnak harcolni, számukra a harc az igazi hétköznapi cselekedet. Ugyanolyan magasak mint az emberek, bőrük színe sárgászöldtől a sötétzöldig terjed. Szedett-vedett törzsekben élnek, ahol a sámán és a törzsfőnök szava szent. Ők hívják harcba a törzs valamennyi harcosát.

Istenük: Krolm, a harcosok védőistene. Egy hatalmas óriás ork aki embereket fal fel és hegyeket zúz szét vasökleivel. Szent állata a farkas. Ő áldja meg a vadászokat jó szerencsével és segíti őket a siker elérésében.

Faji Tulajdonságmódosítók: Támadás +5 Ügyesség +2 Állóképesség +3

Előnyök: Akár a jég hátán is megélnek, szervezetük meglehetősen ellenálló. Jól lehet velük harcolni, mert mindegyikük mestere az alapvető pusztakezes bunyónak.

Hátrányok: Eléggé buták és önfejűek. Nem teljesítik mások parancsait, kivéve ha azt egy erősebb lénytől kapják.

Morál: Semleges

Kezdeti adományok: Harci tetoválás (bónuszt ad a harcban), immunitás a mágiára, fegyverkészítés szakértelem.